Poslije 26 godina: Trebevićka žičara danas se svečano otvara

Danas će se, nakon 26 godina, ponovo pokrenuti sarajevska žičara. Na Dan oslobođenja Sarajeva u Drugom svjetskom ratu, Sarajlije će ponovo moći žičarom odlaziti na Trebević, svoje omiljeno izletište.

Danas će mnogi požuriti put Bistrika i gurati se kako bi mogli kasnije pričati da su se provozali žičarom u danu kada je ona, nakon 26 godina, obnovljena poslije rata u BiH. Starije Sarajlije uspoređivat će utiske sa nove i stare žičare, mladi će, prvi put u svom gradu, probati žičaru i početi graditi svoje uspomene.

Svečano puštanje u pogon žičare planirano je za 11 sati. Prvi će se novom žičarom na Trebević uspeti Edmond i Maja Offermann. Građani Sarajeva će u besplatnoj vožnji moći uživati od 14 sati.

“Na ceremoniju otvorenja Trebevićke žičare dolazi više od 20 stranih delegacija iz Evrope i svijeta. Ove godine za 6. april Sarajevo će zaista biti centar regiona. Sarajevo to jeste geografski, ali mi želimo da bude tako pozicionirano i kad su u pitanju kultura i ostale oblasti”, kazao je uoči novog startanja žičare gradonačelnik Sarajeva Abdulah Skaka.

Za šest BAM građani Sarajeva moći će otići i vratiti se sa Trebevića, dok će turisti za isto zadovoljstvo, čudnom odlukom gradskih vlasti, morati platiti čak 20 BAM.

Tehnički podaci

Novoizgrađena žičara ima 33 kabine, kapacitet je 1.200 prevezenih ljudi na sat, a vozit će brzinom od pet metara u sekundi, što znači da će vožnja trajati oko sedam minuta.

Kapacitet jedne kabine je 10 osoba, a nosivost je 750 kilograma.

Od polazne do krajnje stanice žičara ima 10 stubova. Udaljenost između kabina je 150 metara, a može raditi i sa 50 posto kapaciteta.

Rok trajanja žičare je 40 godina, što je i vrijeme planirano za standardnu eksploataciju, uz kontrolu i inspekcijski nadzor koji je obavezno izvršiti svake godine.

U bilo kakvim vanrednim situacijama Specijalne jedinice MUP-a KS, Federalne jedinice za podršku MUP-a, Civilne zaštite i Gorske službe spašavanja „Trebević“ spremne su da evakuiraju putnike žičare.

U svakoj kabini je ugrađen video nadzor, a u slučaju da sve stane postoji pomoćni motor, koji će omogućiti da putnici budu izvučeni na sigurno.

izvor: bhrt