Preporuke za pravilnu prehranu postača u toku mjeseca Ramazana u suštini se ne razlikuju mnogo u odnosu na preporuke izvan tog mjeseca.

Tokom Ramazana najvažnije prehrambeno pravilo je umjerenost i pravilan raspored namirnica u toku dana, kako biste svom tijelu što duže omogućili energiju, ali bez preopterećavanja probavnog sistema. O benefitima posta  smo razgovarali sa mr. farmacije Vesirom Habibović  i dr. Elvisom Mašić.

Nekoliko studija u svijetu su pokazale koje su to prednosti posta,  s tim da moramo uzeti u obzir današnji način života, dostupnost ishrane odnosno kvalitet hrane, sve su to uzroci nakupljanja toksina u organizmu. Ti toksini će se postom brže eliminisati, povećava se količina dobrog holesterola dok će doći do smanjenja lošeg holestreola koji je uzročnik kardiovaskularnih bolesti, pogotovo kod stanovništva srednje životne dobi koji su najizloženiji. Zagovornici ovih teorija smatraju da ne treba samo jedan mjesec postiti, nego kvartalno u toku godiine , odnosno po nekih pet dana svaka tri mjeseca –kazala je mr. farmacije Vesira Habibović.

Post je poželjan i sa medicinskog aspekta i svakako preporučljiv.

Jedan dan posta uspije detoksicirati  organizam za deset dana, što znači da trideset dana posta znači 300 dana detoksikacije. Sa medicinskog aspekta za sehur se preporučuju namirnice bogate proteinima (meso, riba, jaja, mlijeko, sir, jogurt, mahunarke, zatim sjemenke i orašasti plodovi, koji su ujedno i izvori zdravih masnoća) s namirnicama bogatim složenim ugljikohidratima i vlaknima radi dužeg otpuštanja energije i osjećaja sitosti. Za iftar se preporučuje hrana koja  je brzo probavljiva, odnosno za sehur je bitno šta jedemo a za iftar kako jedemo.

Najvažnije od svega je ne “pretrpati” se naglo velikim količinama hrane u jednom obroku. Zbog dugog perioda posta, probavni sistem se poprilično uspavao, pa je jako važno pokrenuti ga na pravilan način –kazala je dr. Mašić .

Savjeti su svakako uzeti i dodatke prehrani kako bi se nadomjestili vitami i minerali.

Nakon iftara bilo bi idealno prošetati za dodatno ubrzanje probave, a ako se zaželite deserta, nek to bude kombinacija suhog ili svježeg voća ili kompot po želji, bez dodanog šećera. Za ljubitelje nešto tradicionalnijih obroka, sutlija s malo kakaa ili cimeta je također poželjan desert nakon iftara (ukoliko već u njemu niste imali neki od škrobnih izvora ugljikohidrata). 

Osim toga, idealan međuobrok od iftara do sehura je i “smuti” od raznih vrsta voća po Vašoj želji. Također, između iftara i sehura se trudite da u što većoj mjeri nadoknadite unos vode i tako pravilno pripremite svoj organizam za predstojeći post.

Uz navedene preporuke, važno je u što većoj mjeri izbjegavati jako masno i prženo meso, proizvode od bijelog brašna, preslane i prezačinjene obroke, prešećerene deserte, kafu u vrijeme sehura (dehidracija!) i svakako, prejedanje.

Uz pravilnu prehranu tokom mjeseca Ramazana, iako postite, osjećat ćete se vitalno i bit ćete puni energije, a Vaš organizam će vam biti zahvalan na priuštenom velikom čišćenju od nakupljenih toksina.

Share.

Comments are closed.