BIHVIJESTI

Knjiga sedmice: “Hronika ptice navijalice”

Autor: Haruki Murakami

Originalni naslov: The wind-Up Bird Chronicle

Gradska biblioteka za knjigu sedmice preporučuje djelo autora Harukija Murakamija – „Hronika ptice navijalice“

Recenzija knjige:

Hronika ptice navijalice ima oko 600 stranica. Sastoji se od tri knjige, pisane kao jedna. Prva knjiga se zove Kradljivica švraka i prati život Toru Okade, glavnog junaka tokom perioda juna i jula 1984.godine. Knjiga druga je nazvana Ptica kao prorok, i opisuje Okadin period života od jula do oktobra 1984.godine. I treći dio je nazvan Lovac na ptice, i prati Okadin život od oktobra  1984. do decembra 1985. Knjiga je napisana kao svojevrsno osobno putovanje, glavnog junaka tridesetogodišnjeg Toru Okade. Okado, bez nekog posebnog razloga, napušta posao pravnika u pravnoj firmi, koji je imao od stjecanja diplome. Njegova supruga Kumiko radi kao urednica magazina o zdravlju i hrani i povremeno dobija narudžbe za ilustracije, od prijatelja urednika u drugim časopisima. Žive s mačkom Noboru Watayom u malom, ali udobnom stanu, u predgrađu Tokija,  koji je Okadu ponudio ujak na korištenje. Okadovo nejasno, izazovno i nadrealno osobno putovanje   počinje, kada mačak jednog jutra nestaje.

Da bi pronašao mačka, za koji je Kumiko posebno vezana, Okado kreće u potragu od njihove „uličice“, kako je svi stanari nazivaju. „Uličica“ nema ni ulaz ni izlaz. Duga nekih 200 m, sastoji se od niza kuća, koje su se vremenom tu nizale. Njegovu pažnju privlači prazna dvospratnica, s ljupkom baštom, u kojoj se nalazi kamena statua ptice. I dok  Okado razgleda neobičnu statuu, u bašti s druge strane pojavila se djevojka.  I on, tada, od svoje sedamnaestogodišnje susjede May Kasahare, saznaje prve novosti o neobičnoj kući, s neobičnom statuom ptice u dvorištu i bunarom, koji je presušio.

S druge strane, Okadi počinju stizati i neobični telefonski pozivi. Okado upoznaje  sestre Kano, Maltu i Kretu. Malta je nakon niza putovanja, po povratku u Japan, sama sebi odabrala ime i otpočela posao savjetnice tj. razgovara sa ljudima o elementima u ljudskom tijelu. Angažirana je i u istraživanja o vodi, koja ima blagotvorna dejstva na elemente u ljudskom  tijelu. Malta se upliće u Okadin život s namjerom da mu pomogne da pronađe mačka, ali i Kumiko. Kreta, mlađa sestra Kano i Maltina pomoćnica, žrtva silovanja Kumikinog brata, Noboru Wataye, postaje dijelom Okadinog života.

Upoznaje gospođu pod imenom Muškatni oraščić Akasaka i njezinog sina Cimeta.

Kako kaže jedan Sarajlija, Murakami je genije, i to se jasno vidi i kroz priču ispričanu u ovoj knjizi. Sve priče se nadovezuju jedna na drugu, likovi i glavni junaci se isprepliću i na svoj osoben, profesionalan način, Murakami nam ispovjeda Okadin život, na javi i u snu, detaljno opisuje njegovo vrijeme provedeno u bunaru, promjene od kada mu se na obrazu pojavio biljeg,  ali jednako detaljno opisuje i živote i životne ispovijesti svih sporednih junaka knjige. Koliko nas se dojmi sam glavni lik, toliko su upečatljivo napisani i događaji i ispovijesti svih sporednih likova. Ipak, najupečatljivije riječi u knjizi su riječi gdina Honde upućene Okadi: „Cilje je ne opirati se toku. Ideš gore, kad se od tebe očekuje da ideš gore i ideš dolje, kad se očekuje da ideš dolje. Kad se očekuje da ideš gore, nađi najviši toranj i popni se na vrh. Kad se očekuje da ideš dolje, nađi najdublji bunar i idi do dna. Kad nema toka, ostani miran. Ako se odupreš toku, sve se sasuši. A ako se sve sasuši,svijet je tama. Ja sam ja i on je ja, proljetni smiraj. Prepusti se i eto te.“

Stoga vam savjetujemo, dragi čitatelji, da se i vi prepustite romanu Hronika ptice navijalice jer je to definitivno knjiga, u kojoj ćete uživati, sa svakom pročitanom stranicom.