Bilo bi čudo i čudno da škola u srcu prirode okružena šumom i brdima  ne podari vrsne poznavatelje prirodnih nauka,a posebno geografije. Ali kako stara izreka kaže, nije važno znanje znati već je važno znanje dati.

To najbolje znaju đaci u Srednjem koji su privilegovani da im nastavu iz geografije predaje Mahir Mališević, kreativni profesor  koji  osvaja nagrade za inovativnost i kreativnost , korištenje novih metoda i tehnologija u približavanju znanja i geografskih pojmova najmlađima.  Tako je, na oduševljenje učenika,  omogućio pravljenjem pješćane kutije povećane realnosti  da djeca o reljefu, pojavama i procesima iz prirode uče u 3D –trodimenzionalnoj varijanti. Pješčana kutija je jako skup sistem, kada se kupuje iz inostranstva. Na eBayu se može naći, od proizvođača, od 5.000 do 6.000 eura. Mališević je to uspio da napravi u kućnoj radinosti za 3500 KM, a najviše ulaganje je potrebno u kvalitetan računar. Škola u Srednjem je jedina u BiH koja koristi ovakvu tehnologiju, a i nastavnici iz ostalih gradova pokazuju interes za njeno korištenje i razmjenu iskustava.

Učenici Tarik Čiva, Amna Šehić i Emir Halilović uzbuđeno  nam govore šta su sve to naučili iz geografije.

-Imali
smo super čas,  bilo je zanimljivo ali je
brzo prošlo. Nastavnik nam je uz pomoć sand boxa objašnjavao reljef, sami smo
pravili vulkane, držali u rukama, ali nismo se opekli, ali nije to sve. Prije
toga smo imali cijeli Sunčev sistem, Sunce, planete, asteroidi, meteori, kreću
se da ne povjeruješ, kaže nam Tarik, a Amina na to dodaje; Mi sada učimo
Evropu, jučer smo iz učionice putovali u Pariz, popeli se na Ajfelov toranj,
posmatrali Pariz sva ta ravnica nije kao kod nas sve brdo do brda, obećao nam
je nastavnik da nas sljedeći čas vodi u London, jedva čekam, čula sam da u
osmom razredu rade ostale kontinente-Dubai, Tokio, Mont Everest, jedva čekam
sljedeći čas geografije, pričaju nam đaci koje školsko zvono poziva na sljedeći
čas.

Kreativnost
je urođena osobina

Nakon što je prošle i pretprošle  godine bio nominovan za najinovatnijeg nastavnika, Mahir Mališević ove godine je i osvojio nagradu u kategoriji predmetna nastava u osnovnim školama.

Za Radio Ilijaš,  ovaj skromni
nastavnik, kaže da je  l
jubav
prema geografiji i tehnici izrodila sve ovo čime se danas bavi .

Biti inovativan ili
kreativan je urođena vrlina i osobina. Ja se trudim da ovaj posao radim
najbolje što mogu, to je prepoznato u jednom momentu i proglasili su me
najinovativnijim nastavnikom u BiH. Tek od 2017. godine, nakon 11 godina povremenih
angažmana i traženja posla, počeo sam u Srednjem da radim puno radno vrijeme i
predajem geografiju. Ono što savremeni tokovi i razvoj tehnologije zahtijevaju ,
jeste da se moramo uključiti jer učenicima ne drži pažnju standardni sistem
rada, oni su digitalna nacija, koriste digitalne uređaji i očekuju da im se i
školski predmeti predstavljaju na taj način, posebno mladi nastavnici trebaju
pratiti savremenu tehnologiju jer je ona tu da nam olakša, mi trebamo
gospodariti tehnologijom  a ne ona nama.
Nastavnici koji rade decenijama imaju svoje iskustvo kao dovoljnu referencu za
uspješan rad i oni ne ovise toliko o modernoj tehnologiji, govori Mališević.

Objašnjava zatim novu tehnologiju koju koristi -Sistem
povećane realnosti.

-To je moderni sistem
za prikaz različitih pojava i procesa iz prirode, s tim što, za razliku od
virtuelne realnosti, već postojeće fotografije, tekstove itd, nadopunjujete
slikama, zvukom , medijima,  podacima
koji vam olakšavaju razumijevanje. Recimo, usmjerite tablet, pametni telefon prema
 karti Francuske kroz povećanu realnost  pokazat će vam se sve znamenitosti koje ste
kreirali na toj karti. To učenicima olakšava učenje zbog vizualizacije, a to
ostaje kao trajno učenje što nam i jeste cilj, objašnjava.

Sisteme kaže ponekad nema vremena da koristi zbog ograničenja
kurikuluma te brojnih administrativnih obaveza i papirologije koju nastavnici imaju
obavezu popunjavati i obaveze da učenici memoriziraju definicije zbog čestih internih
i eksternih evaluacija znanja.

-Od učenika se
očekuje reprodukcija činjenica, nomenklatura, nabrajanje, a to je sve ono što
geografija ne bi trebala biti jer ona je prije svega, razumijevanje procesa i
pojava iz prirode-zašto pada kiša, snijeg, zašto se smjenjuju godišnja doba.
Centar obrazovnih inicijativa „Step by step“ je organizacija , koja je na našu
sreću, počela da radi na stavljanju nastavničke profesije na viši nivo, žele da
nagrade rad nastavnika koji se trude da promijene i unaprijede obrazovni
sistem. Ja sam dvije godine nominovan, prošle godine sam bio među 10
nominovanih, ove godine sam pobjednik i priznanje je velika  čast jer u BiH ima više od  1840 škola i nadam se da će i ubuduće biti što
više prijava i novih ideja, tako da ovu nagradu učinimo što značajnijom, poručuje
na kraju Mališević.

Inovativni nastavnici
su blago za svoju školu

Direktor Osnovne škole „Srednje“ Refik Kurtović kaže da je ova
nagrada najljepši primjer pozitivnog eksponiranja škole u medijima.

Mi  zaista nastojimo da motivišemo nastavnike,
najviše moralno,  koje žele i hoće raditi
svoj posao, da pristup nastavi bude inovativan i da zainterusuju učenike da
zavole predmet i nastavnike. Jako mi jer drago da je kolega Mahir, koji zaista
ulaže u sebe,  prepoznat i izabran kao
najinovativniji nastavnik u kategoriji predmetne nastave i nadam se da će škola
to znati cijeniti i da ćemo naći načina da i finansijski ili drugi način
podržimo kreativne ideje, ne samo njega nego i druge nastavnike spremne da rade
i ulažu u sebe.

Đaci nam na kraju kažu da i one teme koje se čine dosadne
nastavnik Mahir kroz šale, anagdote i primjere učini zanimljivim, a posebno im
je drago kda koristi modernu tehnologiju čiji su veliki zaljubljenici.

Piše: Nermina Durić-Kahvedžić

Share.

Comments are closed.