U posjeti firmi “SARFA” d.o.o. Srednje

sarfaFirma „SARFA“ d.o.o. u suvlasništvu Fermiza Smajlovića koja egzistira u Srednjem, dokaz je još jednog mladog i uspješnog poslodavca u općini Ilijaš. Firma „SARFA“ naziv je dobila po imenima djece gospodina Smajlovića, Sara i Faris. Bavi se proizvodnjom potpalnog drveta, drveta prepakovanog u vreće i drugih kombinacija po želji kupca. U Njemačku, Austriju,Italiju i druge evropske zemlje, „SARFA“ isporučuje 99% svojih proizvoda. U nastojanju da prati evropsko tržište, na kojem se svakodnevno dešavaju promjene, ovaj poslodavac vrlo uspješno obavlja svoju misiju.

12516400_998015703568854_1302095937_n„Ja sam u ovom poslu na neki način već 15 godina, s tim da sam radio za druge firme. Došao sam do zaključka da to treba raditi u ovoj sredini. Našim posredstvom, isporuka robe zahtijevala je uključenje mnogo drugih firmi i proizvoda. Firme obično imaju samo jedan proizvod. Trgovine u Evropi koje trebaju proizvode ne trebaju npr. kamion briketa, peleta ili drva. Odlučio sam ponuditi kombinovanu robu koja je mnogo efikasnija za prodaju. Time se povećala i sama prodaja robe. Doći do evropskog tržišta u principu je jednostavno. Na jednoj strani postoje proizvodi i proizvođači, a na drugoj potrošači odnosno kupci. Radi se o ogromnom tržištu i konzumentima koji imaju novac i mogu platiti proizvode. Svako ko hoće da se bavi nekim poslom a da uđe na evropsko tržište, treba prije svega poznavati jezik ili imati prevodioca, pronaći posao koji mu je srodan, vidjeti ko kupuje i ko troši, što više prilagoditi se kvalitetom, izgledom, ambalažom, uslugom i isporukom istog“ kazao je Smajlović.

Fermiz Smajlović je posao počeo na privatnom vlasništvu svog djeda , nakon čega se ukazala i potreba za proširenjem istog. „SARFA“ trenutno posluje na 7 000 metara kvadratnih. Uvijek morate biti za nijansu bolji od ponuđača sa evropskog tržišta, kako kaže Smajlović, da biste od kupca dobili više prostora za plasiranje proizvoda.

sarfa1„Imao sam nesreću da sam na početku rata bio ranjen u Srednjem. Otišao sam na liječenje u Njemačku i naučio sam jezik. Što se tiče poslovanja naše firme, usmjereni smo na evropsko tržište jer nam je jednostavnije i efikasnije plasirati proizvod ako smo prethodno ispunili sve uslove. Što se tiče našeg tržišta, u tržnom centru „Bingo“ mogu se pronaći naši proizvodi. Imamo poslovnu strategiju da svake godine ubacimo nove kupce i nove proizvode. Posjećujemo sajmove širom Evrope kako bismo vidjeli nove ideje. Često kažem da u BiH imamo pogrešne strategije vođenja firmi. Ne može jedan direktor sjediti u kancelariji i čekati da neko dođe po njegov proizvod“ kazao je Smajlović.

Da bi se dalje razvijala firma „SARFA“ trenutno nedostaje natkrivenog prostora. Smjalović ističe da se moramo bazirati na jednostavne poslove koji traže ljudske ruke i rad jer samo tako moći ćemo biti konkurentni na evropskom tržištu.

12834607_998015910235500_1017007115_n„Radi se o robi koja je volumenom jako kabasta ali relativno jeftina. Potreban je veći prostor zbog šlepera i kombinovanja roba, jer se na manjem prostoru ova djelatnost ne može ni obavljati. Možda potpalno drvo ne izgleda na prvu atraktivno, ali za potrebe ogromnog evropskog tržišta mi zaista možemo da zaradimo. Samo sa takvim proizvodima konkurentni smo u Evropi. Jer gdje god može robot zamijeniti ljudski rad to se radi i onda mi postajemo nezanimljivi. Ljudski rad je u Evropi skup na što se mi trebamo bazirati. Imamo namjeru baviti se i cijepanjem drva, međutim zbog ograničenosti prostora i uslova koji nam ne dozvoljavaju da to radimo, trenutno smo odustali, u nadi da ćemo to realizovati u nekom narednom periodu. Mi svi pokušavamo svojim razmišljanjem i pričama promijeniti svijet. Jako se malo bavimo sobom i svojim mikrookruženjem, svojim poslom i porodicom. Mišljenja sam da je samo bitno raditi na svemu tome. Nije bitno ni šta ni koliko, ne treba odbijati poslove, ako ispadne prilika za nešto bolje, prihvatiti tu ponudi, jednostavno je“ kazao je Smajlović.

U firmi „SARFA“ d.o.o. trenutno radi 13 ljudi s tim da još 10 ljudi radi po potrebi i sezonske poslove. Od 20-30 lokalnih domaćinstava prošle godine imalo je priliku zaraditi novac u ovoj uspješnoj firmi, na poslovima koje mašine ne mogu obraditi. Da kvalitet proizvoda i usluga,uporan rad i efikasne ideje mogu pronaći mjesto u najjačim zemljama evropskog tržišta, dokazuje upravo firma „SARFA“ d.o.o