ILIJAŠ

Direktor SŠC „Nedžad Ibrišimović“ Ilijaš Amir Džafo: „Praktična nastava temelj je kvalitetnog obrazovanja“

SŠC „Nedžad Ibrišimović“ Ilijaš već dugi niz godina organizuje praktičnu nastavu kod privrednih subjekata za učenike s ciljem provođenja dualnog obrazovanja. Saradnja SŠC „Nedžad Ibrišimović“ s lokalnim i drugim privrednicima omogućava učenicima da imaju kvalitetnu praktičnu nastavu, te da po završetku škole lakše dolaze do zaposlenja. U programu Radio Ilijaša gostovao je direktor SŠC „Nedžad Ibrišimović“ gospodin Amir Džafo. S njim smo govorili o važnosti praktične nastave za sve učenike, novim zanimanjima u mašinskoj školi, te aktivnostima koje će se tek realizovati.

„Moram reći da mi je zaista drago što konačno razgovaramo na ovu temu. Mislim da je ovaj segment našeg rada nepravedno zaspostavljen i fokus javnosti nikad nije na tom sektoru a zaista radimo sjajne stvari. Ono što mi nastojimo u zadnjih nekoliko godina jeste da provedemo koncept dualnog obrazovanja. Imamo snažnu podršku i Predstavništa njemačke privrede u Bosni i Hercegovini, uključeni smo u njihove programe – uvođenje novim zanimanja i dualnog obrazovanja. Velika podrška je bila omogućena, ne samo nama, već i za još dva srednjoškolska centra u Kantonu Sarajevo. Projekat je počeo još prošle godine za uvođenje dva nova zanimanja – Obrađivač materijala na CNC mašinama i Mašinski tehničar za CNC tehnologiju. U sklopu tog projekta mi smo zajedno sa GIZ – om educirali naše nastavnike, te radili na razvoju nastavnih Planova i programa za ova nova zanimanja koja su u potpunosti moderna, te usklađena sa kurikularnom reformom koja se trenutno provodi i konceptom dualnog obrazovanja. Sve to je bazirano na najboljim praksama koje se realizuju u srednjem stručnom obrazovanju u Njemačkoj, Švicarskoj i Austriji. Pored razvoja nastavnih Planova i programa za nova zanimanja, paralelnom nam je GIZ isporučio opremu koja će se koristiti u nastavi za ova zanimanja. Vrijednost do sada donirane opreme, edukacija i studijskih posjeta koje smo imali procijenjena je na oko 400.000,00 KM. To su nepovratna sredstva koja su upotpunosti uložena u našu školu“, kazao je direktor Džafo.

Trenutno u školi praktičnu nastavu kod privrednih subjekata obavljaju 92 učenika raspoređeni u 33 kompanije.

„Najveći broj učenika šaljemo u naša dva partnerska preduzeća koja su nam također partneri u konzorciju u projektu Regionalnog Challenge Fonda (RCF). Riječ je o Ama Adriatic firmi koja ima devet i Lišćevica promet Podlugovi koja ima šest naših učenika. Ono što je isto vrijedno spomenuti je da smo uspostavili saradnju sa izuzetno respektabilnim kompanijama kao što su Mercedes Benz, ovlašteni servis Mercedes Star Line, Fiat i Honda servisi, Nissan i Dacia, te VW i druge. Sve je ovo dio koncepta kojem se mi okrećemo u potpunosti jer je praktična nastava temelj kvalitetog obrazovanja. U nastavnom Planu i programu za novo zanimanje Mašinski tehničar na CNC tehnologijama, tehničari imaju šest časova praktične nastave u svakoj godini. U toku mjeseca novembra treba da nam stignu još dvije edukativne CNC mašine koje su u projektu GIZ -a. Slijedi obuka za naše nastavnike koji su već prošli obuku iz kompjuterskog dizajna i nakon te edukacije učenicima će biti dostupne te mašine za nastavu“, kazao je Džafo.

Govorili smo i o prilikama za zaposlenje po završetku škole, te mogućnostima da učenici ostanu u kompanijama u kojim su obavljali svoju praktičnu nastavu.

„Vezano za metalski sektor, svaki učenik koji želi da radi, može da ostane u tim kompanijama. To u dobroj mjeri zavisi od njihove odgovornosti, ponašanja, želje i volje koje pokažu na praktičnoj nastavi. Poslodavac će rado prihvatiti svakog našeg učenika koji je zainteresovan. Nažalost, moram priznati da sve te prilike koje omogućimo učenicima nekad ostanu neiskorištene, ali svi oni koji hoće, mogu dobiti posao u tim kompanijama. Paralelno radimo i na opremanju naših radionica u krugu Željezare koje će biti do kraja ove školskke godine opremljene najmodernijom opremom. Od ranije imamo opremljen frizerski i kozmetički salon. Prilike postoje, a nadam se da će biti i iskorištene, jer potražnja za kvalifikovanom radnom snagom na našem tržištu rada je u porastu“, poručio je Džafo.

Specifičnost SŠC „Nedžad Ibrišimović“ je u tome da puno pažnje posvećuju konceptu učenja kroz rad.

„Naša gimnazijska odjeljenja imaju dobro opremnjene prostore i opremu na kojoj mogu da rade. Radi se o računarskim tehnologijama, a svi oni učenici koji pokažu volju i želju, također će nakon završene Gimnazije informatičkog smjera biti osposobljeni za programiranje na nekom jednostavnijem nivou i biti spremni za tržište rada. Dakle, imamo nešto inovativno – praktičnu nastavu za učenike gimnazije koja nije ni predviđena nastavnim Planom i programom. Napravili smo korak naprijed ispred ostalih škola, ne samo u kantonu, nego i šire“, kazao je Džafo.

O daljim planovima i aktivnostima, gospodin Džafo je kazao kako se uveliko radi na započetim projektima, ali i da, pored formalnog, učenici veliku pažnju posvećuju neformalnom obrazovanju. Trenutno učenici SŠC „Nedžad Ibrišimović“ pripremaju drugu fazu projekta „Upoznajmo Ilijaš“.

„Uglavnom nastavljamo aktivnosti koje su započete: izradu nastavnih materijala za nova zanimanja mašinske struke uz pomoć GIZ – a, nastavljamo i sa aktivnostima u projektu RCF – a koji uključuje mnogo stvari, prije svega građevinske radove, i naravno učešće u svim drugim projektima. Važno je spomenuti da mi u SŠC veliku pažnju posvećujemo i neformalnom obrazovanju. Učenici su uključenji u veliki broj projekata, upravo pripremaju drugu fazu projekta „Upoznajmo Ilijaš“ , a materijali će biti objavljeni na sajtu upoznajmoilijas.ba. Ukoliko ga niste posjetili, ovo je još jedna prilika da putujete općinom Ilijaš s vašeg mobitela ili računara“, poručio je Džafo.

U sklopu projekta neformalnog obrazovanja, učenici SŠC „Nedžad Ibrišimović“ prošle sedmice posjetili su i Sajam knjige u Beogradu i Vibe festival u Novom Sadu, gejmersko – informatički festval. Pored toga, prisustvovali su i konferenciji iz oblasti informacionih tehnologija.

Povezane objave

Back to top button