Uncategorized

Kučuk: Igranjem igrica djeca narušavaju kognitivne sposobnosti

Demencija nije normalan tok starenja. Ona predstavlja stanje koje je posljedica ozbiljnije bolesti. Oko 200 različitih bolesti dovodi do sindroma demencije. Predstavlja gubljenje najmanje dvije stečene kognitivne fukncije, od pet kojih imamo.

-S progresijom demencije postajemo sve manje funkcionalni. Naše mogućnosti se smanjuju i ukoliko čovjek doživi terminalnu fazu, postaje disfunkcionalan – ističe Osman Kučuk, direktor Centra za demenciju.

Većina stručnjaka, demenciju pripisuju starosti, što nije ispravno, ističe naš sagovornik.

-U današnjem vremenu sve više mlađih osoba iskazuje kognitivne probleme. Dakle, njihova kognitivna kapacitiranost je sve manja i u suštini oni imaju veoma velike probleme u obavljanju dnevnih aktivnosti. Ako dođete u promet vidjet ćete nervozne ljude, one koji se ne obaziru na okolinu, na faktore koji mogu promijeniti trenutnu situaciju, te pokušavaju realizirati ono što su u jednom momentu oni vidjeli. Naš mozak ima mnogo centara i funkcija, veoma je kompleksan, a sve što čovjek percipira prolazi jedan složen proces. Djeca danas teško uče, nemaju dovoljno koncentracije i mira da sjede i čitaju. Sve su to karakteristike kognitivnih oštećenja – kazao je dr. Kučuk u razgovoru za TVSA.

Negativne posljedice i promjene nisu uvijek prepoznate ni od nas samih, ni od stručnjaka i okoline, a o bolesti se priča samo kada ljudi prestanu gubiti pojam o stvarnosti.

-Demencija je veoma kompleksno pitanje. U društvu npr. imamo puno depresije koja se pogrešno liječi i tretira. Nova saznanja kažu da antidepresivi ne djeluju. Naš Centar za demeciju ima novu nefarmakološku vrstu terapije koja pomaže pacijentima. U našem društvu je puno i anksioznosti, od koje se ljudi također liječe pogrešno, a to su sve uzroci koji mogu odvesti do demencije – ističe dr. Kučuk.

-Djeca koja puno gledaju telefone, igraju igrice – time narušavaju svoje kognitivne sposobnosti. Naše školstvo tu djecu školuje na jedan način, a ona žive u potpuno drugoj dimenziji. Koristeći neke aplikacije djeca baždare i treniraju mozak, a onda imamo situaciju da kada dođu u školu, sve im je dosadno – ističe Osman Kučuk, direktor Centra za demenciju.

Sve ovo dovodi do demencije, a o tome se veoma slabo razgovara.

 

( Izvor:TVSA )

Povezane objave

Back to top button