Kako su saopćili iz Vlade FBiH, plan je prihvaćen na prijedlog Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke, u kojem su konstatirali da je plan sačinjen kao sveobuhvatan, interresorni okvirni plan koji treba poslužiti kantonalnim ministarstvima obrazovanja kao osnova za izradu kantonalnog akcionog plana.
Ukazali su da kantonalni akcioni plan treba sadržavati aktivnosti za koje se procijeni da su prioritetne i potrebne, u skladu sa specifičnostima svakoga kantona, finansijskim mogućnostima i zakonskim propisima.
Osim toga, u resornom entitetskom ministarstvu smatraju da je ovaj plan osnova i za planiranje i realizaciju aktivnosti u ovoj oblasti za četiri ostala federalna ministarstva koja su bila uključena u interresorni stručni tim za izradu ovog plana.
Ovaj dokument je predstavljen na prvoj sjednici koordinacije ministara obrazovanja u FBiH te su ga usaglasili svi ministri obrazovanja u ovom entitetu.
U okvirnom planu su, kako su obrazložili, pomno isplanirane tri oblasti, devet mjera i 48 aktivnosti, čijom realizacijom se može postići visok standard u prevenciji nasilja u odgojno-obrazovnim ustanovama, učiniti pomak u očuvanju fizičkog i mentalnog zdravlja učenika i nastavnika, snažno afirmirati zdravi životni stilovi, a sve primjenjujući naučno utemeljene i dokazano učinkovite metode, adresirajući ključne potrebe djece i mladih u 21. stoljeću.
Pažnja je usmjerena na, kako su istakli, promociju aktuelnih i kreiranje budućih preventivnih programa koji su fokusirani na faktore rizika među djecom i mladima, a koji se mogu učinkovito umanjiti ili otkloniti primjenom sveobuhvatnih obrazovnih pristupa kojima se doprinosi jačanju psihosocijalnih vještina djece kroz socio-emocionalno učenje unutar formalnog i neformalnog obrazovanja.
“Na taj način se nastoje ojačati kapaciteti djece i mladih kako bi bili sposobni razumjeti informacije koje dobijaju kroz preventivne programe, da donose informirane odluke, da učinkovito i nenasilno komuniciraju, da prepoznaju rizike u realnom i virtuelnom svijetu, da budu spremni na izazove koje generira globalna transformacija svijeta u kojem žive, uče, igraju se i razvijaju”, dodaju.
Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke je zaduženo da okvirni plan objavi na svojoj internetskoj stranici i da o tome obavijesti relevantne institucije, a Vlada FBiH predlaže kantonalnim vladama da na osnovu okvirnog plana izrade vlastite akcione planove za prevenciju i sprečavanje nasilja u odgojno-obrazovnim ustanovama.