Evropska unija, Ambasada Švedske u Bosni i Hercegovini i Međunarodna organizacija rada (ILO) predstavili su u Sarajevu 16 novih projekata koji će raditi na zapošljavanju osoba koje se suočavaju sa višestrukim barijerama u BiH.
Na događaju pod nazivom „Razmjene znanja – Učinimo svijet rada inkluzivnim: Pružanje integrativne podrške osobama koje su udaljene od tržišta rada“ istaknuto je da su očekivani rezultati projekata zapošljavanje 625 osoba iz ciljnih grupa, uključivanje najmanje 1.250 nezaposlenih osoba, uključivanje najmanje 800 Roma u inicijative za podizanje svijesti o tržištu rada, te realiziranje najmanje pet inovativnih programa zapošljavanja.
Šef Delegacije EU i specijalni predstavnik EU u BiH ambasador Luiđi Soreka izjavio je da je svjestan da broj osoba koje će biti obuhvaćene projektima predstavlja samo kap u moru, ali “ipak nešto veću kap”.
“U BiH je potrebna državna strategija za zapošljavanje i pozivam vlasti da je usvoje, a EU je spremna da pruži podršku u tim aktivnostima”, rekao je Soreca.
Ambasadorica Švedske u BiH Helena Lagerlof istakla je da njena zemlja aktivno podržava zapošljavanje i poboljšanje uslova rada u BiH jer to smatraju važnim za razvoj zemlje.
Koordinatorica Međunarodne organizacija rada u BiH Lejla Tanović navela je da je cilj projekata poboljšati socioekonomsku situaciju mladih, žena u ruralnim sredinama, osoba s invaliditetom, Roma i dugoročno nezaposlenih osoba.
Događaj je organizovan u okviru projekta EUzaZapošljavanje koji finansira Evropska unija sa četiri miliona eura i Švedska sa milion eura, a realizuje Međunarodna organizacija rada u Bosni i Hercegovini.
Spomenutih 16 novih projekata, dobitnika grantova koji su već počeli s realizacijom intervencija zapošljavanja u julu 2024., uključuju javne službe za zapošljavanje, obrazovne ustanove, socijalne partnere, nevladine organizacije, općine i druge aktere na tržištu rada u BiH koji će u narednom periodu raditi na oblikovanju budućih strategija zapošljavanja i aktivnom uključivanja pojedinaca koji su udaljeni od tržišta rada.