Danas je Svjetski dan učitelja: Razgovarali smo sa učiteljom iz PŠ Kamenica Džemalom Kolakom

Svjetski dan učitelja obilježava se danas, 05. oktobra, sa ciljem da se istakne uloga prosvjetnih radnika u obrazovanju i razvoju djece i naglase principi i preporuke o položaju učitelja, nastavnika i profesora. Cilj obilježavanja jeste isticanje važnosti rada svih učitelja i nastavnika, te njihovog utjecaja na razvoj društva u cjelini, naglašavanje važnosti učiteljske profesije, ali i samog obrazovanja čiji su oni nositelji.

Ovaj datum je i dobra prilika da se interes javnosti usmjeri na ulogu nastavnika i učitelja širom svijeta i na njihovu važnost u društvu.

Tim povodom, ekipa Radio Ilijaša posjetila je Područnu školu Kamenica, gdje smo razgovarali sa učiteljom Džemalom Kolakom, koji već 20 godina radi kao učitelj,a 18 godina radi u ovoj školi.

Na samom početku razgovora gospodina Kolaka smo pitali šta za njega predstavlja ovaj dan, s obzirom na to da prosvjetni radnici snose veliku odgovornost.

„Svjetski dan učitelja obilježava se svake godine 5. oktobra i taj dan je prilika da se pokaže da je rad učitelja i nastavnika prepoznat kao jedan od najvažnijih za ukupan razvoj društva. Na Svjetski dan prosvjetnih radnika podsjećamo na svoju plemenitu i tešku misiju, a to je obrazovanje i odgoj djece. Učiteljski poziv nije samo proces i davanje informacija, to je slobodno mogu reći jedna umjetnost razvijanje dječijeg karaktera koji će ga naučiti da živi iskreno, slobodno i okružen ljubavlju. Širom svijeta se na ovaj dan govori o nezahvalnoj poziciji prosvjetnih radnika i problemima sa kojima se svakodnevno susreću u radu, ali i o jednom od najčasnijih zvanja koje jedan čovjek može steći. Cilj obilježavanja Svjetskog dana učitelja jeste dati podršku učiteljima kako bi se osiguralo da učitelji i dalje ispunjavaju potrebe budućih generacija, te podići obrazovanje na jednu razinu društvene važnosti i izvući učitelje iz (polu)anonimnosti i dati im društvenu važnost koju zaslužuju“ kazao je.

S obzirom na to da 20 godina predaje u područnoj školi, zanimalo nas je koje su to prednosti i mane predavanja u područnoj školi.

„Već dugi niz godina radim u područnoj školi i u ovoj područnoj školi sam već 18. godinu i za mene je to oduvijek bio izazov raditi u kombinovanim odjeljenjima. Ovdje se sposobnosti i vještine o radu stiću iz dana u dan. Svaki novi čas je izazov za sebe, za razliku od čistih odjeljenja i rad u kombinaciji ima svoje specifičnosti. Kao i u svim školama, Dan učitelja obilježavamo i slavimo i mi ovdje, ali na jedan skroman i dostojanstven način. Tom danu pridajemo veliku važnost i svoje učenike upoznajemo o ovom časnom, a odgovornom poslu. Učenici povodom tog dana prave čestitike, pripremaju se posebni recitali, i iskren da budem, to su mi najdraže čestitke koje dobijem za Dan učitelja. Rad u kombinovanim odjeljenjima je specifičan po mnogo čemu i zahtjevniji je od rada u čistom odjeljenju, jer uporedo se odvijaju dva časa. U nekim područnim školama gdje je manji broj učenika, učitelj u isto vrijeme radi sa tri ili četiri razreda. Radim ovdje kombinaciju sa dva razreda i tako da u toku nastavnog procesa se uporedo radi po dva časa i to od učitelja traži jednu dodatnu pripremljenost. Samim tim učitelj svojom kreativnošću usmjerava rad učenika i nastoji postići što veću motiviranost na času. Učitelj u područnim školama svoju pripremu počinje ispraćajući učenike kući i od tog trenutka za mene počinje razmišljanje kako na najbolji i efikasniji način realizovati nastavu za sljedeći dan. Također, jedna od  specifičnosti rada u kombinovanim odjeljenjima, da učenici koji su stariji razredi, a nisu u dovoljnoj mjeri uspjeli savladati prethodna znanja imaju ponovo priliku da se prisjete tog gradiva, gdje se odvija nastava u nižem razredu koji su oni već prošli. Nastojim i smatram da moji učenici kada pređu u predmetnu nastavu da se ne razlikuju od učenika koji su bili u nekombinovanom odjeljenju“ objasnio je Kolak.

Kolak je već dugi niz godina u ovom poslu, pa nam je spomenuo neke anegdote koje se uvijek rado sjeća.

„Neka karakteristika koja je obilježila taj neki period u područnoj školi Dragoradi od mjesta gdje ja živim, Čevljanovići dešavalo se pogotovo u zimskim uslovima kada snijeg nije očišćen bilo je potrebno svu opremu u autu imati od lopate, lanaca za gume ali i torsku. Za svaku generaciju me nešto veže i imaju neku svoju karakteristiku. Ja sam neko ko sa svojim đacima dva puta godišnje napravi program kulturno-zabavnog karaktera. Radimo puno, i svako dijete pokušavam da naučim igrati i to me ispunjava“ spomenuo je.

Ističe da se često sreće sa svojim prijašnjim učenicima, i svaki susret sa njima ima neku posebnu draž.

„Pozdravimo se i uvijek progovorimo o njihovim životnim putevima i ostvarenjima. Mnogi od njih su ostvarili svoje snove, dosta njih su završili i studije, neki su pronašli i  poslove, oženili se i formirali svoje porodice. Ono što mi je žao jeste, što primjetim dosta talenata u sportu među učenicima, ali zbog daljine nisu mogli pronaći svoja neka ostvarenja“ kazao je.

Za kraj uputio je poruku svim prosvjetim radnicima, ali i čestitao ovaj značajan datum.

„Svi prosvjetni radnici treba da imaju razumijevanje, strpljivosti u svom radu sa učenicima i da izgrade međusobno povjerenje. Iako znamo da radimo najuzbudljivi, težak, odgovoran i važan posao budimo ponosni što smo učitelji. Sretan nam Dan učitelja“ poručio je Kolak.

Svjetski dan učitelja proglasio ga je UNESCO 1994. godine u spomen na isti datum 1966. godine kada je potpisana Preporuka o statusu učitelja.

Obrazovna internacionala (EI), svjetska federacija sindikata stručnjaka u obrazovanju sa sjedištem u Briselu, čvrsto vjeruje da Svjetski dan učitelja treba biti međunarodno priznat i obilježavati se u cijelom svijetu. Napori Obrazovne internacionale i njene 401 članice doprinijeli su međunarodnom priznanju i obilježavanju toga dana širom svijeta.

Prethodni članakZastupnici prihvatili Nacrt zakona o minimalnoj plaći, slijedi javna rasprava od 90 dana
Naredni članakNabavljena najsavremenija oprema za reciklažno dvorište u Ilijašu