
Povjerenje građana i građanki u javne institucije zavisi prije svega od brzine i transparentnosti reakcije, zbog toga platforma eCitizen dokazuje kako digitalna rješenja mogu obnoviti dijalog između ljudi i lokalne uprave. Jedna od najvećih prednosti ove platforme je jednostavnost, ali još važnija je činjenica da svaka prijava stvarno ide na pravo mjesto i ne ostaje bez odgovora.
Ilijaš: Svakodnevna komunikacija sa građanima i građankama
Dženan Suša, IT administrator u Općini Ilijaš, vodi računa o funkcionisanju platforme u ovoj lokalnoj zajednici. „Građani i građanke svakodnevno postavljaju pitanja i načelniku i vijećnicima na koja oni uredno odgovaraju. Uposlenici svako jutro postavljaju odgovore i gledaju da u što kraćem roku reaguju“, ističe Suša. On poziva sve koji žive u općini Ilijaš da instaliraju aplikaciju jer je to najbrži i najdirektniji put do ljudi koji odlučuju.
Teslić: Od pokvarenog bilijara do komunalnih problema
U Tesliću, administrator Nenad Bubić ističe da su građani i građanke već prepoznali koristi digitalne komunikacije. „Do sada imamo 239 registrovanih korisnika i korisnica i više od 400 anonimnih prijava. Najčešće su to problemi poput šahtova, igrališta, inspekcijskih prijava i slično“, navodi Bubić. Zanimljiv primjer je prijava pokvarenog bilijar stola pored osnovne škole, koji je zamijenjen u roku od 48 sati. „Nastojimo da odgovorimo u roku od 48 sati. Nekad su to i samo sugestije, ali svaka se ozbiljno shvata.“
Prijedor: Digitalizacija u službi efikasnosti
Dražena Timarac, administratorica u Prijedoru, naglašava koliko je eCitizen važan u modernizaciji javne uprave: „Sistem omogućava brzu obradu zahtjeva i jednostavnu komunikaciju između građana i građanki i lokalne vlasti. Ljudi ne moraju toliko često dolaziti u Gradsku upravu s obzirom na to da mnogo toga mogu riješiti putem aplikacije.“ Dodaje da eCitizen nije samo tehničko rješenje, već stvarni most između građana i građanki i uprave koji garantuje da ništa neće ostati ignorisano.
Ljudi iza ekrana i tim koji sluša
Iako aplikacija djeluje jednostavno, ono što je čini funkcionalnom je posvećenost onih koji je koriste iza kulisa. Administratori i administratorice u Ilijašu, Tesliću i Prijedoru, kao i u desetinama drugih zajednica, svakodnevno dokazuju da odgovornost i komunikacija mogu biti temelj boljeg funkcionisanja lokalne samouprave.
Prijavite, predložite, učestvujte
eCitizen je više od obične aplikacije. To je direktna veza sa onima koji donose odluke u vašoj zajednici. Putem nje možete prijaviti problem, predložiti rješenje i aktivno učestvovati u stvaranju boljeg okruženja. Vaš glas ima težinu i stiže do onih koji ga zaista slušaju. Svaka prijava se uzima ozbiljno, a nijedna ne ostaje bez odgovora. Zato, iskoristite ono što vam je dostupno.
eCitizen je razvijen u okviru projekta Projekta općinskog okolišnog upravljanja (MEG), koji zajednički finansiraju Vlada Švicarske, Švedska i Vlada Češke Republike, kao i Evropska unija, a provodi ga UNDP u BiH.