
U petak, 18. jula u Biznis centru održana je promocija knjige „Prolegomena za temeljno pojmovlje opće pedagogije” doc. dr. sc. Edine Nikšić Rebihić i . prof. dr. sc. Zvonimira Komara, a u okviru programa Manifestacije “Ilijaški dani 2025”.
O knjizi su govorili prof.dr. Adnan Džafić i MA viša asistentica Belma Alić Ramić nudeći analizu ključnih pojmova koji oblikuju pedagogiju kao znanost. Promocijom je moderirala dr. Amina Smajović Ibrović, viša asistentica.
U knjizi se tretiraju osnovni pedagogijski pojmovi: čovjek u pedagogiji (odgajatelj i odgajanik), odgojivost/obrazovljivost, odgoj/obrazovanje, pedagoški odnos, pedagoški takt i odgojna nastava. Dio knjige posvećen je i pedagogijskim pojmovima u orijentalno islamskoj filozofiji, kao i o konceptu slobode u odgoju i obrazovanju prema islamskim misliocima.
-Pojedinac je kao nebrušeni dijamant koji ima pravo na odgoj kako bi postao čovjek. Lijepo je da će studenti na Filozofskom fakultetu čitati ovu knjigu i spremati ispite učeči o pedagogiji i iz perspektive islamskih učenjaka, koji se u našoj domaćoj znanstvenoj javnosti često osporavaju kao ideološki obojeni, a zapravo se brojna znanja o odgoju temelje na porukama osnovnih izvora islama Kur’ana i sunneta, naše su nane i dede znale šta je edeb, poštenje, moralnost i odgajale su visokomoralne osobe bez ikakvog formalnog znanja o pedagogiji, a to je zahvaljujući upravo našoj islamskoj tradiciji i duhovnosti. Dio knjige posvećen je i pedagogijskim pojmovima u orijentalno islamskoj filozofiji: Adab / edeb, Ta’dīb (odgoj i obrazovanje), Tarbiya (odgoj ili duhovno njegovanje, uljuđivanje, Ta’līm (obrazovanje) ’Ilm (znanje), Al-’alaqa al-tarbawiya / El-alaka et-terbevija (Pedagoški odnos) kao i o konceptu slobode u odgoju i obrazovanju prema islamskim misliocima, naveo je, između ostalog, prof. dr. Džafić.
Ova knjiga predstavlja značajan doprinos razumevanju i analiziranju osnovnih pojmova u oblasti pedagogije, pružajući temelj za dalja istraživanja i diskusije.
Alić Ramić je kazala da je udžbenik velika pomoć studentima i da vlada veliki interes kako u BiH, tako i na Sveučilištu u Zagrebu.
-Autori knjige su se osvrnuli na ključne koncepte koji oblikuju pedagogiju kao nauku. Kroz analizu pojmova kao što su obrazovanje, obrazovljivost i odgojivost, učenje, pedagog, i učenik, knjiga nastoji razjasniti složene odnose između ovih elemenata. U uvodnom delu, autori iznose značaj kritičkog promišljanja i refleksije u obrazovnom procesu. Ova knjiga će, bez sumnje, biti značajan resurs za sve koji se bave pedagogijom i žele unaprediti svoje razumijevanje ove važne oblasti, kazala je, između ostalog, Alić Ramić.
Sama autorica doc.dr.sc. Edina Nikšić Rebihić kazala je da je radeći na ovom djelu sa prof. dr. sc. Komarom, krenula od definicije osnovnih pojmova, pojma čovjek došavši do zaključka da je čovjek slobodno i nesavršeno biće, ali koje se može usavršavati, koje se može odgajati. U knjizi su u dijalektičkom međuodnosu i sistematski postavljene, te iz ideje čovjeka izvedene kategorije obrazovljivosti, odgoja i obrazovanja, pedagoškog odnosa, pedagoškog takta i odgojne nastave. Posebno je istaknula važnost ljubavi, empatije, čovjekoljublja koju treba imati pedagog, koji, bez obzira na brojne i česte poteškoće, od učenika ne smije odustati.
Na promociji su se okupili prosvjetni radnici, studenti i ljubitelji pedagogije. Istaknuta je važnost ovakvih radova za unapređenje obrazovne prakse, kao i različita mišljenja o pristupima i metodama u obrazovanju, te izazovima sa kojima se prosvjetni sistem suočava.