
U programu našeg Radija čast nam je bilo ugostiti nekadašnju učenicu a danas profesoricu matematike u SŠC „Nedžad Ibrišimović“, Zubejdu Puščul.
Zubejda je majka dvoje djece, djevojčice od pet godina i dječaka od nepune dvije godine, pri tome od ove godine i student na III ciklusu studija PMF-a…
Kako kaže, iako su drugi negodovali odabirom njenog zvanja, ona je ostala vjerna sebi i ljubavi prema „nepopularnoj“ nauci.
„U našem društvu sama pomisao na matematiku uglavnom uzrokuje neku negativnu reakciju ili se neko sjeti loših ocjena…Međutim, ja sam od ranih razreda osnovne škole pokazivala poseban interes za matematiku, a naročito me fascinirala u srednjoj školi. Danas pokušavam „nepopularnu“ nauku u svijetu u kojem živimo, približiti i onima koji je možda ne vole, jer matematika je temelj… Kad kažem temelj, iako to mnogi ne vide, ako malo dublje pogledamo ona je baza iz koje potiču i fizika i biologija i hemija. Također, ako pogledamo društvena istraživanja (ankete, statistiku), njihova ne/validnost utvrđuje se matematičkim modelima, tako da osnova i prirode i društva jeste matematika“, istakla je Puščul
Mnogo je koristi od matematike kako kaže profesorica, a neki od njih su uticaj na razvijanje mentalnih i kognitivnih sposobnosti.
„Kada pomislimo na osnovnu školu sigurno ćemo se svi sjetiti kako nam je upravo na matematici bilo potrebno uključiti mozak kako bismo riješili određeni zadatak. Napor koji uložimo kako bismo aktivirali naše nervne centre u tim momentima zapravo vodi njihovom razvijanu. Posebno je to bitno kod mlađe populacije, djece koja pohađaju razrednu nastavu, gdje oni kroz osnovne geometrijske oblike i osnovne računske operacije, stvaraju veze između moždanih ćelija koje postaju trajne i koje su bitne za razmišljanje, mišljenje, logičko razmišljanje…i generalno za razvoj njihove ličnosti“, zaključila je profesorica
Profesorica Zubejda Puščul je i dio projekta #volimmatematiku koji je prije tri godine pokrenulo Udruženje matematičara KS i Odsjek za matematičke i komjuterske nauke PMF-a u Sarajevu.
„Ideja se rodila na Svjetski dan matematike 14.marta, a razlog je što se generalno u našem društvu ne ukazuje na značaj matematičkog obrazovanja i matematike uopšte. Od nekog užeg kruga ljudi koji su bili inicijatori početka projekta, on se počinje širiti i kroz nekoliko vrsta aktivnosti ukazivati učenicima osnovnih i srednjih škola, nastavnicima i široj društvenoj zajednici, na neke vrlo interesantne stvari koje se tiču matematike. Ove godine nas je podržalo i Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke kao generalni pokrovitelj. Upravo su oni bili taj vjetar u leđa i pomogli nam da realizujemo, između ostalog, u januaru, radionice za nastavnike kao vid njihovog stručnog usavršavanja ( učešće je uzelo 60 nastavnika iz KS i šire ). Zatim, 26. februara organizovali smo jedan cjelodnevni događaj, na kome su učenici i osnovnih i srednjih škola kroz radionice i njihova trominutna izlaganja naučili i poželjeli da istraže nešto iz matematike a što nije dio obavezne predmetne nastave. Pored toga na PMF-u otvorena je izložba koju su realizovali učenici i nastavnici/profesori osnovnih i srednjih škola iz FBiH. Projekat se sastoji od još jedne aktivnosti koja tek treba biti realizovana, a to su radionice za srednjoškolce i studente“, zaključila je prof. Puščul
Na Svjetski dan matematike, ove godine 14.03. ( koji se na taj datum obilježava upravo zbog broja π ≈ 3,14 ) dodjeljene su nagrade i zahvalnice ali i okrugli sto na kojem se kako kaže profesorica Puščul raspravljalo o položaju matematike u našem društvu sa aspekta akademske zajednice i prakse ( ljudi koji zapošljavaju matematičare – npr. IT sektor ). Također pažnju je privuklo i predavanje doc.dr. Seada Delalića koji je govorio o matematici u doba umjetne inteligencije…
Za kraj razgovora profesorica nam je otkrila da iako rezultati PISA testiranja iz matematike kod naših učenika nisu sjajni, da je razlog ipak zastarjeli sistem učenja, a da imamo jako puno pojedinaca koji osvajaju medalje…te da u akademskoj zajednici imamo izvrsne međunarodno proznate stručnjake.
Matematici očigledno samo treba dati priliku a primjer za to je Zubejda Puščul koja je ove godine upisala i doktorski studij – smjer matematika.
Sretno buduća doktorice, Ilijaš je ponosan!