BIH

Urbana mobilnost dolazi i u Sarajevo

Ministar saobraćaja KS-a Adnan Šteta, zamjenik gradonačelnika Sarajeva Milan Trivić i menadžer Otvorenog regionalnog fonda za Jugoistočnu Evropu-Energetska efikasnost pri njemačkoj organizaciji GIZ-a Joachim Gaube potpisali su danas Memorandum o razumijevanju o pružanju podrške za razvoj Plana održive urbane mobilnosti.

Ovaj Plan, koji treba biti gotov za 12 mjeseci, biće strateški dokument koji će, uzimajući u obzir potrebe stanovnika gradova za mobilnošću, pomoći u podizanju mnogih segmenata kvaliteta života u gradovima i njihovoj okolini.

Ključni je cilj poboljšavanje pristupačnosti urbanih područja i pružanje visokokvalitetne mobilnosti i prevoza prema urbanim područjima, kroz i unutar njih. Plan će pokrivati četiri općine Grada Sarajeva-Centar, Stari Grad, Novi Grad, Novo Sarajevo, te područje Ilidže, Vogošće, Ilijaša, Hadžića i Trnova.

Ministar Šteta je potcrtao važnost pokretanja ovakve saradnje i kreiranja ovog dokumenta imajući u vidu da ovo ministarstvo radi na izradi Strategije saobraćaja u KS-a, kao i Zakona o cestama i Zakona o javnom prevozu.

– Svjedoci smo zastoja u razvoju svih segmenata saobraćaja. Trenutni plan linija javnog prevoza je utvrđen još 1999., intenzivno radimo na nedostajućoj legislativi u svim segmentima saobraćaja. Uz to, potrebne su nam velike investicije za rekonstrukciju saobraćajne infrastrukture, tramvajskih pruga i saobraćajnica. Zbog svega toga moramo imati planske strateške dokumente koji oslikavaju potrebe urbanih sredina koje se dinamično šire. Zahvaljujemo se GIZ-u i njemačkoj Vladi koji su prepoznali ove probleme i ponudili svoju pomoć da dođemo do jednog ovakvog strateškog dokumenta, istakao je ministar Šteta.

Politika i mjere utvrđene Planom održive mobilnosti u gradovima trebaju uključivati sve oblike i načine transporta u cijeloj gradskoj aglomeraciji kao što su javni i privatni, putnički i robni, motorizirani i nemotorizirani, pokretni i parkirališni transport.

Ocjenjujući da je ovo prilika da se postave novi temelji politike transporta, jer, kako ističe Gaube, do kraja ovog stoljeća dvije trećine stanovništva živjet će u gradovima što zahtijeva promjenu paradigme urbanog planiranja. Već sada treba stvarati vizije kako se gradovi trebaju razvijati i kako njihovi stanovnici mogu zadovoljiti sve svoje potrebe u transportu.

Povezane objave

Back to top button