Bilo bi čudo i čudno da škola u srcu prirode okružena šumom i brdima  ne podari vrsne poznavatelje prirodnih nauka,a posebno geografije. Ali kako stara izreka kaže, nije važno znanje znati već je važno znanje dati.

To najbolje znaju đaci u Srednjem koji su privilegovani da im nastavu iz geografije predaje Mahir Mališević, kreativni profesor  koji  osvaja nagrade za inovativnost i kreativnost , korištenje novih metoda i tehnologija u približavanju znanja i geografskih pojmova najmlađima.  Tako je, na oduševljenje učenika,  omogućio pravljenjem pješćane kutije povećane realnosti  da djeca o reljefu, pojavama i procesima iz prirode uče u 3D –trodimenzionalnoj varijanti. Pješčana kutija je jako skup sistem, kada se kupuje iz inostranstva. Na eBayu se može naći, od proizvođača, od 5.000 do 6.000 eura. Mališević je to uspio da napravi u kućnoj radinosti za 3500 KM, a najviše ulaganje je potrebno u kvalitetan računar. Škola u Srednjem je jedina u BiH koja koristi ovakvu tehnologiju, a i nastavnici iz ostalih gradova pokazuju interes za njeno korištenje i razmjenu iskustava.

Učenici Tarik Čiva, Amna Šehić i Emir Halilović uzbuđeno  nam govore šta su sve to naučili iz geografije.

-Imali smo super čas,  bilo je zanimljivo ali je brzo prošlo. Nastavnik nam je uz pomoć sand boxa objašnjavao reljef, sami smo pravili vulkane, držali u rukama, ali nismo se opekli, ali nije to sve. Prije toga smo imali cijeli Sunčev sistem, Sunce, planete, asteroidi, meteori, kreću se da ne povjeruješ, kaže nam Tarik, a Amina na to dodaje; Mi sada učimo Evropu, jučer smo iz učionice putovali u Pariz, popeli se na Ajfelov toranj, posmatrali Pariz sva ta ravnica nije kao kod nas sve brdo do brda, obećao nam je nastavnik da nas sljedeći čas vodi u London, jedva čekam, čula sam da u osmom razredu rade ostale kontinente-Dubai, Tokio, Mont Everest, jedva čekam sljedeći čas geografije, pričaju nam đaci koje školsko zvono poziva na sljedeći čas.

Kreativnost je urođena osobina

Nakon što je prošle i pretprošle  godine bio nominovan za najinovatnijeg nastavnika, Mahir Mališević ove godine je i osvojio nagradu u kategoriji predmetna nastava u osnovnim školama.

Za Radio Ilijaš,  ovaj skromni nastavnik, kaže da je  ljubav prema geografiji i tehnici izrodila sve ovo čime se danas bavi .

Biti inovativan ili kreativan je urođena vrlina i osobina. Ja se trudim da ovaj posao radim najbolje što mogu, to je prepoznato u jednom momentu i proglasili su me najinovativnijim nastavnikom u BiH. Tek od 2017. godine, nakon 11 godina povremenih angažmana i traženja posla, počeo sam u Srednjem da radim puno radno vrijeme i predajem geografiju. Ono što savremeni tokovi i razvoj tehnologije zahtijevaju , jeste da se moramo uključiti jer učenicima ne drži pažnju standardni sistem rada, oni su digitalna nacija, koriste digitalne uređaji i očekuju da im se i školski predmeti predstavljaju na taj način, posebno mladi nastavnici trebaju pratiti savremenu tehnologiju jer je ona tu da nam olakša, mi trebamo gospodariti tehnologijom  a ne ona nama. Nastavnici koji rade decenijama imaju svoje iskustvo kao dovoljnu referencu za uspješan rad i oni ne ovise toliko o modernoj tehnologiji, govori Mališević.

Objašnjava zatim novu tehnologiju koju koristi -Sistem povećane realnosti.

-To je moderni sistem za prikaz različitih pojava i procesa iz prirode, s tim što, za razliku od virtuelne realnosti, već postojeće fotografije, tekstove itd, nadopunjujete slikama, zvukom , medijima,  podacima koji vam olakšavaju razumijevanje. Recimo, usmjerite tablet, pametni telefon prema  karti Francuske kroz povećanu realnost  pokazat će vam se sve znamenitosti koje ste kreirali na toj karti. To učenicima olakšava učenje zbog vizualizacije, a to ostaje kao trajno učenje što nam i jeste cilj, objašnjava.

Sisteme kaže ponekad nema vremena da koristi zbog ograničenja kurikuluma te brojnih administrativnih obaveza i papirologije koju nastavnici imaju obavezu popunjavati i obaveze da učenici memoriziraju definicije zbog čestih internih i eksternih evaluacija znanja.

-Od učenika se očekuje reprodukcija činjenica, nomenklatura, nabrajanje, a to je sve ono što geografija ne bi trebala biti jer ona je prije svega, razumijevanje procesa i pojava iz prirode-zašto pada kiša, snijeg, zašto se smjenjuju godišnja doba. Centar obrazovnih inicijativa „Step by step“ je organizacija , koja je na našu sreću, počela da radi na stavljanju nastavničke profesije na viši nivo, žele da nagrade rad nastavnika koji se trude da promijene i unaprijede obrazovni sistem. Ja sam dvije godine nominovan, prošle godine sam bio među 10 nominovanih, ove godine sam pobjednik i priznanje je velika  čast jer u BiH ima više od  1840 škola i nadam se da će i ubuduće biti što više prijava i novih ideja, tako da ovu nagradu učinimo što značajnijom, poručuje na kraju Mališević.

Inovativni nastavnici su blago za svoju školu

Direktor Osnovne škole „Srednje“ Refik Kurtović kaže da je ova nagrada najljepši primjer pozitivnog eksponiranja škole u medijima.

Mi  zaista nastojimo da motivišemo nastavnike, najviše moralno,  koje žele i hoće raditi svoj posao, da pristup nastavi bude inovativan i da zainterusuju učenike da zavole predmet i nastavnike. Jako mi jer drago da je kolega Mahir, koji zaista ulaže u sebe,  prepoznat i izabran kao najinovativniji nastavnik u kategoriji predmetne nastave i nadam se da će škola to znati cijeniti i da ćemo naći načina da i finansijski ili drugi način podržimo kreativne ideje, ne samo njega nego i druge nastavnike spremne da rade i ulažu u sebe.

Đaci nam na kraju kažu da i one teme koje se čine dosadne nastavnik Mahir kroz šale, anagdote i primjere učini zanimljivim, a posebno im je drago kda koristi modernu tehnologiju čiji su veliki zaljubljenici.

Piše: Nermina Durić-Kahvedžić

Share.

Comments are closed.