
U cilju unapređenja ishrane najmlađih i osiguravanja zdravog razvoja djece, najavljena je izmjena regulatornog okvira kojim će se dodatno urediti prehrambeni standardi i ograničiti marketing nezdrave hrane, a posebno agresivno oglašavanje zamjenskog majčinog mlijeka.
To je poručeno na predstavljanju sedme faze programa „Zdravo jedi, zdravo rasti“, kojeg realizira Zavod za javno zdravstvo Federacije BiH u saradnji sa Federalnim ministarstvom zdravstva, Ministarstvom obrazovanja i nauke, UNICEF-om BiH, te nizom lokalnih partnera.
Direktor Zavoda, dr. Siniša Skočibušić, istakao je da se programom ponovo vraća pažnja na važnost pravilne ishrane kao preventivnog faktora za hronične nezarazne bolesti.
“Ukoliko na vrijeme započnemo s odgojem djeteta u pravcu zdrave ishrane, dugoročno ćemo imati pozitivne utjecaje na cjelokupno zdravlje”, rekao je Skočibušić.
Posebno je zahvalio UNICEF-u, glavnom donatoru programa, kao i svim partnerima koji su omogućili aktivaciju čak 38 lokalnih zajednica u Federaciji BiH – uključujući vrtiće, osnovne škole i roditelje – s ciljem edukacije o važnosti pravilne prehrane.
Sedma faza programa bit će dodatno predstavljena na radionici koja će se održati 12. i 13. juna u Neumu, uz podršku UNICEF-a. Očekuje se učešće oko 140 stručnjaka iz oblasti zdravstva, obrazovanja i lokalnih zajednica.
Voditeljica programa i Odjela za higijenu i zdravstvenu ekologiju Zavoda, Aida Filipović Hadžiomeragić, naglasila je da su već postignuti značajni rezultati, ali da predstoji još mnogo posla:
“U ovoj fazi ćemo dodatno obučiti stručno osoblje iz kantonalnih zavoda i odgojno-obrazovnih ustanova. Fokusirat ćemo se na implementaciju akreditacije kojom vrtići mogu steći naziv ‘Vrtići – prijatelji zdrave ishrane'”, pojasnila je.
Osim edukacije, važan segment predstavlja zagovaranje zakonodavnih promjena, jer, kako je navela, samo dva od deset kantona trenutno imaju regulativu o ishrani u obrazovnim ustanovama.
“Potrebno je osigurati da svi vrtići i školske trpezarije primjenjuju jedinstvene standarde, oslobođene marketinga i komercijalnih utjecaja”, dodala je Filipović Hadžiomeragić.
Posebna pažnja posvećena je zabrinjavajućoj pojavi agresivnog oglašavanja zamjena za majčino mlijeko, čak i unutar zdravstvenih ustanova.
“Neophodno je jasno zakonski urediti ponašanje proizvođača, zdravstvenih radnika i način reklamiranja tih proizvoda”, naglasila je.
Predstavnica UNICEF-a BiH, Aldina Bukva Mahmutović, istakla je da ova organizacija već decenijama podržava inicijative koje za cilj imaju unapređenje ishrane djece:
“Od programa ‘Bolnice – prijatelji beba’, do podrške dojenju i programa ‘Prijatelji zdrave hrane’, UNICEF aktivno učestvuje u izradi dokumenata, sprovođenju istraživanja i kampanja koje informišu i mijenjaju ponašanje djece, roditelja i zajednice”, kazala je.
Dodala je i da UNICEF podržava izmjene zakonodavnog okvira kako bi se obezbijedili sistemski uslovi za zdravu ishranu i kontrolu štetnog marketinga.
U završnici događaja poručeno je da UNICEF, zajedno s entitetskim i kantonalnim vlastima, ministarstvima, zavodima i obrazovnim ustanovama, predano radi na stvaranju uslova za optimalan rast i razvoj svakog djeteta u BiH.
Izvor: BHRT