REPORTAŽE

Rad džemata Stari Ilijaš u pandemijskim uslovima: Džemat čine ljudi, a svrha je hizmet zajednici

Inovativan i kreativan rad, interaktivno učenje, korištenje svih pogodnosti aplikacija, interneta i društvenih mreža,  služba svojoj zajednici karakteristike su džemata Stari Ilijaš, koje nije poremetila niti pandemija koronavirusa i prilagođavanje novim načinima rada.

Posjetili smo džamiju u Starom Ilijašu, gdje smo sa imamom Amelom ef. Muminovićem i muallimom Eminom Muminović razgovarali o aktivnostima,  projektima i funkcioniranju jednog džemata u pandemijskim uslovima, te o drugim aktuelnostima.

-Iza nas je jedna, zbog pandemije Covid 19, teška godina. Nažalost,  mnoge džematlije izgubile su bitku sa koronom,  a mnogi su je i prebolovali. Iz svega toga, nadam se da smo izvukli pouku, da budemo jedni drugima bliži i dovimo da nas to iskušenje, ako Bog da, ove godine zaobiđe.  Što se tiče samog rada, godina je donijela novo iskustvo iz kojeg smo mnogo naučili. I ranije smo pokušavali i pratili trendove i nastojali biti prisutni online, ali pandemija i izolacija nas je  natjerala da se dodatno edukujemo i učimo. Islamska zajednica je izdala  smjernice na koji način da djelujemo i mislim da smo  uveliko u tome uspjeli. Od ranije smo imali imali web stranicu i youtube kanal, a novina je bila rad putem zoom aplikacije. U svemu tome smo bili samouki, istraživali i snalazili se i dostigli jedan zadovoljavajući nivo da sve funkcioniše bez problema i ostvarili rezultat kojim možemo biti zadovoljni, kaže imam Amel ef. Muminović.

Novonastala situacija posebno je utjecala na realizaciju mektebske nastave u svim džematima, pa tako i u Starom Ilijašu.

Pandemija je mnogo utjecala na mektebsku nastavu, broj djece je za oko 40 manji.  Imamo 160 upisanih polaznika, definitivno je bilo nekih nedoumica i straha, ali dobro je da je redovnost 85 posto.  Očekujemo u drugom polugodištu da će ta redovnost biti nastavljena. Mektebska nastava odvija se i u učionici i online. Trenutno je raspust, ali  od ovog vikenda počinje nastava i pozivam mekteblije i u učionicu, ali i online da se priključe. Tako, ove godine imamo i iz Njemačke četvero djece, kao i djecu iz  drugih dijelova BiH koju smo prihvatili u našem mektebu jer nemaju drugu mogućnost pohađanja mekteba.  

U džamiji se u potpunosti poštuju sve propisane mjere, od držanja distance, dezinfekcije, ograničenog broja prisutnih i nije zabilježen nijedan slučaj zaraze koronavirusom u džamiji.

Infrastrukturni projekti

Muminović navodi da je sudbina džamije u Starom Ilijašu stalna obnova i izgradnja od povratka džematlija u ovo naselje.

Ta izgradnja infrastrukture oduzima nam i energiju i novac, od povratka u Ilijaš i stanja koje su zatekli, srušene džamije i očišćene parcele do dana današnjeg gradnja teče, to je valjda sudbina ovog džemata,  možda nas ta gradnja ponuka da radimo i nove stvari, jer nisu zgrade i zidovi ono što čini džemat, nego ljudi džematlije. Tako smo obnovili staru munaru koja je bila u vrlo lošem stanju, to su uradile džematlije svojim sredstvima. Imamo podršku Općine Ilijaš i izvršne vlasti, a i džematlije su se odazvale tako da gradimo i novu munaru koja će dati drugačije svjetlo i izgled prilikom samog ulaska u Ilijaš.

Aktivnosti za djevojčice, djevojke i žene

Zahvaljujući muallimi Emini Muminović u džematu Stari Ilijaš proteklih godina organizirane su brojne kreativne i edukativne radionice, edukacije i kursevi, a to je nastavljeno i ove godine.

Trenutno je aktuelan Hifz hadisa putem zoom aplikacije.

– To je zamišljeno kao koristan način provođenja zimskog raspusta. Nazvali smo to Raspust sa Resullahom i realizaciju preko zoom aplikacije. Prijavilo se više od 20 djevojčica, kao i neke mlade majke željne znanja i druženja sa svojom djecom, spojili smo ugodno i korisno. Održali smo  prvi čas u nedjelju na opće oduševljene. Halka hadisa je oblik druženja gdje pokušavamo da naslijeđe koje nam je ostavio Poslanik a.s., a to je znanje-ono što je rekao, radio,  koji smo dužni da slijedimobez pogovora,  primjenimo i naučimo. To nije prisutno kod nas koliko bi trebalo, a ovim pristupoom nastojimo hadis približiti na interesatan način. Tako smo, zahvaljujući jednoj članici ženskog aktivizma, napravili mape uma, slikovito prikazali hadise. Polaznice su  dobile zadatak da  nakon što nauče hadis da ga prenesu dalje i praktično primjene i kroz emotikone predstave svoje osjećaje koje je primjena hadisa ostavila na njih, te da  kroz crteže predstave naučeno što je njima jako drago. Tako smo učinili da učenje ne bude suhoparno nego poticajno, interaktivno i zabavno te jedva čekam sljedeći susret, kazala nam je muallima Muminović.

Osim ove aktivnosti, jednom sedmično održava se i Halka Kur'ana, uče i razumijevaju i tumače poruke, savjete i upute. Aktuelan je hifz manjih sura i njihovo pravilno učenje, a cilj ženskog aktivizma je, osim učenja i druženja, da se bude na usluzi u dobru i teškoći , razvijanje solidarnosti i pravog prijateljstva koji  znači pomaganje ne samo riječima, nego i djelima, naglašava muallima Muminović.

Sve redovne aktivnosti dosad prisutne poput Halke Kur'ana  za muškarce utorkom, zikr četvrtkom, Halka hadisa bit će nastavljene. Džemat Stari Ilijaš pomaže i na socijalnom planu stipendirajući učenika srednjoškolca, jednog studenta, tri učenika osnovne škole, a dijele i pakete socijalno ugroženim džematlijama nastojeći olakšati njihov svakodnevni život.

Ono što smo ukinuli su naša sabahska druženja koja su imala poseban čar i nadamo se da ćemo se opet tako družiti. Jer nije islam samo vaz i predavanje, daleko je bolje kroz razgovor pokazati i doći do suštine, pokazati kroz primjer da se islam može praktično živjeti, poručuje efendija Muminović.

Džemat Stari Ilijaš prisutan je i koristi u radu brojne platforme kao što su: web stranica, youtube kanal, facebook i instagram profil za čije funkcionisanje su zaslužni imam, članovi Mreže mladih i drugi. Tako  ima i  brojne pratitelje, a cilj je biti prisutan i na usluzi džematlijama, posebno starijima i bolesnima koji nisu u mogućnosti doći u džamiju, kao i mnogima koji rad prate iz dijaspore.

Povezane objave

Back to top button